joi, 18 februarie 2016

Recenzie Băiatul cu pijamale în dungi de John Boyne

Produs publicat în 2013 de RAO
Data apariției: Octombrie 2013
Colecția Carte de buzunar
Gen: Dramă
Traducător: Ostafi Lucia-Iliescu
Tip coperta: Broșată
Număr pagini: 218
Titlu Original: The boy in the Striped Pajamas

Am citit acestă carte acum ceva timp și țin minte că mi-a plăcut destul de mult. Atunci când am cumpărat-o nu aveam cea mai mică idee despre ce e vorba, dar m-am convins atunci când am început s-o citesc. Cartea e foarte mică și ușor de citit. Mie mi-a luat cam două zile s-o citesc prin autobuz în drum spre școală. Mi-sa părut ingenios faptul că e scrisă din perspectiva unui copil, și interesant că ne oferă o perspectivă a copilului asupra Germaniei Naziste. 

Povestea îl are în centru pe Bruno, un băiețel de 9 ani care trebuie să se mute la țară, într-un loc foarte retras. Acesta nu este foarte încântat de această schimbare bruscă, fiindu-i greu să se adapteze la noua locuință, deoarece era mereu cu gândul la prietenii pe care i-a lăsat în Berlin și la vechia casă.
Atunci când intră pentru prima dată în noua lui cameră, Bruno privește pe fereastră și observă foarte mulți oameni care poartă pijamale în dungi. Timp de câteva zile, privește acei oameni, întrebându-se ce ar putea face ei în acel loc.
Într-o zi când era foarte plictisit ajunge la un gard de sârmă ghimpată unde găsește un băiat slab, îmbrăcat în pijamale în dungi pe nume Shmuel, Bruno neștiind că acolo e defat un lagăr de concentrare. 
Pe parcursul evenimentelor, aceștia se împrietenesc și dezvoltă o atracție față de altul, încât devin cei mai buni prieteni.
Tatăl lui Bruno era un general german, cu un grad foarte înalt care nu îi dădea voie lui Bruno să stea prin preajma unui evreu atunci când mai veneau să facă diverse treburi la ei acasă.

Chiar dacă nu mi-a luat foarte mult s-o citesc, am dezvoltat o atracție față de personaje, iar atunci când am aflat care este finalul am rămas fără cuvinte. Spoiler: Finalul este dramatic!
Acest roman poate fi cumpărat de pe librăria online Libris și Elefant.ro.

Vă recomand cu mare draga această carte !
Ratingul pe care i l-am dat este de 4\5 Ursuleți. 



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Powered By Blogger

Formular de contact

Nume

E-mail *

Mesaj *