luni, 15 februarie 2016

Recenzie Zece negrii mititei de Agatha Christie


Produs publicat în 2014 de RAO
Data apariției: Octombrie 2014
Colecția Rao Clasic

Gen: Mister, Crimă, Clasice 
Traducător: Alina Toderica
Tip coperta: Broșată

Format: 185 x 115 mm
Număr pagini: 253

Titlu original : And then there were none 


Am început să citesc acestă carte cu mari speranțe și constat că acțiunea este de cea mai bună calitate literară. Începutul mi-sa părut foarte frumos, iar descrierile asociate personajelor se potrivesc perfect în contextul cărții. 
Țin să menționez că aceasta este prima carte pe care eu am citito de la Agatha Christie, la recomandarea mai multor prieteni și aș vrea să le mulțumesc, pentru că mi-au deschis un orizont spre lectura mai clasică. 
A apărut pe 6 noiembrie 1939 și s-a bucurat de un imens succes până în ziua de azi, devenind unul dintre cele mai cunoscut și vândut roman mystery din toate timpurile.
Insula Negrului este locul unde sunt atrase zece persoane, care într-un fel sau altul vor muri, fiind condamnate pentru trecutul lor, umbrit de înfăptuirea unor crime. Observând împrejurările, aceștia constată că sunt doar ei zece pe insulă, unul dintre ei fiind criminalul. 

"Scrisesem cartea Zece negrii mititei pentru că subiectul părea atât de complicat, încât m-a fascinat de la bun început .  A declarat Agatha Christie în autobiografia sa

Criminalul se bazează pe poezia care apare la începutul romanului, reprezentând un punct de reper în înfăptuirea crimelor. Personajele se panichează și încearcă să descopere adevărata identitate a criminalului, suspectându-se unii pe alții.  De la început m-am întrebat cine ar putea fi criminalul și-mi făcusem câteva idei în cap dar totul a fost spulberat atunci când am ajuns la ultimele pagini. 

Poezia
Zece negri mititei au mâncat la cină ouă
Unul s-a-necat din ei și-au rămas doar nouă.

Nouă negri mititei s-au culcat noaptea în cort
Unul a dormit prea mult ș-au rămas doar opt.

Opt negri mititei au mers la Devon în noapte
Unul nu s-a-ntors din ei și-au rămas doar șapte.

Șapte negri mititei spărgeau lemne pentru case
Unul s-a tăiat din ei și-au rămas doar șase.

Șase negri mititei se jucau cu-albine mici
Pe unul l-au pișcat din ei și-au rămas doar cinci.

Cinci negri mititei îndrăgeau legea, nu teatrul
Unul s-a făcut jurist și-au rămas doar patru.

Patru negri mititei merg la mare, prichindeii
Unul fu-necat din ei și-au rămas doar trei.

Trei negri mititei merg la zoo-n papuci noi
Pe-unul ursul l-a mâncat și-au rămas doar doi.

Doi negri mititei căutau nebunul
Unul s-a prăjit din ei și-a rămas doar unul.

Un negru mititel trăia singur-singurel
Într-o zi s-a spânzurat și n-a mai rămas nici el.

Colecția în care a apărut se numește Rao Clasic, care are un aspect minunat. Îmi place foarte mult că cei de la editură au inclus și un șnur de carte care se potrivește extrem de bine cu romanul, având un aspect foarte frumos în bibliotecă. 
Acest roman poate fi achiziționat de pe librăria online Libris sau de pe site-ul Elefant.ro la prețuri foarte acceptabile. 
Vă recomand cu mare drag această carte! 
Îi acord 5\5 Ursuleți.

Un comentariu:

  1. Pfoaa, mi-a plăcut la nebunie cartea! E prima și singura carte pe care am citit-o de la Agatha Christie, dar clar vreau să mai încerc și altele de la ea, sunt sigură că o să-mi placă. :D

    RăspundețiȘtergere

Powered By Blogger

Formular de contact

Nume

E-mail *

Mesaj *